Από «κορδέλες» πάμε καλά…

Κι όμως το είδαμε και αυτό! Στις 24-6-2026 πραγματοποιήθηκαν… εγκαίνια από τον Υπουργό Δικαιοσύνης σε μια νέα αίθουσα που διαμορφώθηκε στο Εφετείο της Αθήνας.

Που έγιναν αυτά; Σε ένα κτήριο, όπου – ενδεικτικά – καταγράφονται τα εξής σοβαρά προβλήματα:

– Στην έναρξη της φετινής δικαστικής χρονιάς σημειώθηκε εργατικό «ατύχημα» στο Αρχείο του πρώην Ειρηνοδικείου Αθήνας (που στεγάζεται στο κτήριο του Εφετείου). Ο συνάδελφος επιχείρησε να εκτελέσει μια πολύ απλή και καθημερινή εργασία: Να κινήσει μια αρχειοθήκη μέσω του τιμονιού, το οποίο, όμως, αποκολλήθηκε με αποτέλεσμα την πτώση και τον τραυματισμό του, που τον ταλαιπώρησε για μήνες.
– Η εισροή υδάτων αποτελεί διαχρονικό φαινόμενο και εντοπίζεται κυρίως στους χώρους του Ποινικού Αρχείου του Πρωτοδικείου (που, επίσης, στεγάζεται, στο κτήριο του Εφετείου).
– Στους υπόγειους χώρους εμφανίζονται τρωκτικά, υπάρχουν έξοδοι κινδύνου που καταλήγουν σε τυφλά σημεία.

O ίδιος ο Υπουργός αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι η κατάσταση που επικρατούσε με τον κλιματισμό στο κτήριο (που για χρόνια υπολειτουργούσε) αποτελούσε «εφιάλτη». Η ολοκλήρωση του έργου μόλις πρόσφατα δεν μπορεί να κρύψει ότι παραμένουν «ενεργά» πλήθος άλλα προβλήματα και κίνδυνοι στον χώρο εργασίας μας.

Τα παραπάνω, φυσικά, δεν αφορούν μόνο το κτήριο του Εφετείου της Αθήνας, καθώς ανάλογα προβλήματα εντοπίζονται και σε άλλα κτήρια που στεγάζουν δικαστικές υπηρεσίες σε όλη την Ελλάδα.

Η κυβέρνηση μπορεί να διαπρέπει στη διοργάνωση εκδηλώσεων για την προβολή του «έργου» της και στις «κορδέλες», αλλά η πραγματικότητα, όχι μόνο διαψεύδει τις διάφορες θριαμβολογίες, αλλά θέτει – επιτακτικά – την ανάγκη λήψης ουσιαστικών μέτρων για την προστασία της ζωής και της υγείας των δικαστικών υπαλλήλων και για την αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών.

Ειδικά, φέτος, που το ένα επικίνδυνο γεγονός διαδέχεται κυριολεκτικά το άλλο (πλημμύρες, πτώση σοβάδων, εργατικά «ατυχήματα» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κ. ά) με αποκορύφωμα την ένοπλη επίθεση στο πρώην Ειρηνοδικείο Αθήνας, δεν μπορούν να αγνοούνται οι προειδοποιήσεις των δικαστικών υπαλλήλων, ούτε να μην υλοποιούνται άμεσα οι υποδείξεις της Επιθεώρησης Εργασίας (που έχει πραγματοποιήσει ελέγχους και στο κτήριο του Εφετείου της Αθήνας).

Η κυβέρνηση φέρει σοβαρές ευθύνες για τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στις δικαστικές υπηρεσίες και δεν θα κάνουμε βήμα πίσω από την απαίτηση να εργαζόμαστε σε συνθήκες ασφαλείς, σύγχρονες και ανθρώπινες για κάθε εργαζόμενο και προσερχόμενο στις δικαστικές υπηρεσίες!

ΥΓ. Η «Αγωνιστική Συσπείρωση Δικαστικών Υπαλλήλων» πρότεινε στο ΔΣ του ΣΔΥΑ την πραγματοποίηση παράστασης διαμαρτυρίας κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, ώστε να αναδειχθούν όλα όσα σημειώνουμε παραπάνω. Η πρόταση αυτή, όμως, απορρίφθηκε από όλες τις άλλες παρατάξεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ