2ο Κείμενο του Χρήστου Καϋμενάκη, μέλους του ΔΣ της ΟΔΥΕ με τον συνδυασμό ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, με θέμα "Ημέρες και συνολικό ποσό αποζημίωσης των ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ και των ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ των Εφορευτικών Επιτροπών. Στις αμέσως προηγούμενες και αντίστοιχες με τις προσεχείς εκλογές που έγιναν το μακρινό και απόμακρο 2014, δηλαδή εντός μνημονίων"

Αθήνα, 12 - 16 Απριλίου 2019

Δεν έχει γίνει ακόμα το ποσό της ημερήσιας και της κατά περίπτωση συνολικής αποζημίωσης. Δημοσιεύτηκε βεβαίως ότι θα αυξηθεί μέχρι και 30% αλλά αυτό θα το κρίνουμε όταν δούμε το ποσό και τον αριθμό των ημερών.
Σε κάθε περίπτωση το μέτρο σύγκρισης θα είναι η ημερήσια αποζημίωση και οι ημέρες που που αποζημιώθηκαν οι Δικαστικοί Αντιπρόσωποι και Γραμματείς των αντίστοιχων Αυτοδιοικητικών εκλογών και των Ευρωεκλογών που έγιναν σε δύο Κυριακές τον Μάιο 2014 :

Για τους λόγους αυτούς θα περιοριστώ στην παράθεση και ανάλυση αυτών που ίσχυσαν στις αντίστοιχες εκλογές που έγιναν στις 18 και 25 Μαϊου 2014, δηλαδή πριν 5 χρόνια.
Την πρώτη Κυριακή των εκλογών, στις 18 Μαϊου 2014 έγιναν οι Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές, στο ίδιο εκλογικό τμήμα.
Τη δεύτερη Κυριακή, στις 25 Μαϊου 2014 έγιναν οι ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ και οι επαναληπτικές εκλογές για την ανάδειξη Δημάρχων και Περιφερειαρχών (όπου δεν είχαν εκλεγεί από την πρώτη Κυριακή), στο ίδιο εκλογικό τμήμα όλες μαζί.

> Τότε, το 2014, ήμασταν ακόμα στα μνημόνια.
Με Κυβέρνηση Σαμαροβενιζέλων.
Με Υπουργό της Δικαιοσύνης τον Χαράλαμπο Αθανασίου.
Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΔΥΕ ήταν ο Λ.Χαδρινός και
Γ.Γραμματέας ο Δ.Λιάτσος.
Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΔΥΑ ήταν και είναι ο Σ.Τριπολιτσιώτης.

> Σήμερα, στις προσεχείς αντίστοιχες εκλογές 26 Μαίου και 2 Ιουνίου 2019, είμαστε (έστω και ολίγον) έξω από τα μνημόνια.
.....................................................................................
ΕΠΊ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ
Ως γνωστόν, στις αμέσως προηγούμενες Δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές και τις Ευρωεκλογές του Μαϊου 2014, οι ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΚΥΡΙΑΚΕΣ, ΑΠΟΖΗΜΙΩΘΗΚΑΝ ως εξής:

Α) Η αποζημίωση των Δικαστικών Αντιπροσώπων ΚΑΙ των Γραμματέων ήταν και θα είναι ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΗ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΗ, ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΝ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΡΑΤΗΣΗ.

Ολόκληρο το ποσό της αποζημίωσης καταβλήθηκε στους δικαστικούς αντιπροσώπους εφάπαξ το 2014, διότι τότε ήταν βέβαιο και γνωστό εκ των προτέρων ότι θα είχαμε 2 Κυριακές, καθόσον οι ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ έγιναν τη Δεύτερη Κυριακή...

Βεβαίως, σε όσους διορίστηκαν σε άλλο νομό από αυτόν που υπηρετούσαν, προπληρώθηκε ΕΦΑΠΑΞ όλο το ποσό..

Β) Η ημερήσια αποζημίωση ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΏΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ήταν 90 ΕΥΡΩ και των ΓΡΑΜΜΑΤΕΩΝ 50 ΕΥΡΩ.

Γ) ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ
1. Οσοι υπάλληλοι και δικηγόροι διορίστηκαν ΤΑΚΤΙΚΟΙ στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, ανεξαρτήτως σε ποιο νομό της Χώρας υπηρετούσαν, δηλαδή ΕΙΤΕ υπηρετούσαν ΕΝΤΟΣ αυτών των 2 νομών ΕΙΤΕ υπηρετούσαν σε άλλους νομούς, αποζημιώθηκαν για:
12 ημέρες (12 επί 90 = 1080 ΕΥΡΩ καθαρά).

2. Όσοι υπηρετούσαν στους 2 νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης και διορίστηκαν ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΝΤΟΣ των νομών τους, και άρα δεν μετακινήθηκαν, αποζημιώθηκαν για:
06 ημέρες (06 επί 90 = 540 ΕΥΡΩ καθαρά)

3. Ενώ όσοι υπηρετούσαν ΕΚΤΟΣ των ως άνω 2 νομών και διορίστηκαν ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ στους 2 αυτούς νομούς, και άρα μετακινήθηκαν..., αποζημιώθηκαν για:
11 ημέρες (11 επί 90 = 990 ΕΥΡΩ καθαρά)

4. Όσοι διορίστηκαν ΕΝΤΟΣ των άλλων νομών όπου υπηρετούσαν (πλην των 2 Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης για τους οποίους ισχύουν οι ως άνω παράγραφοι 1 και 2), αποζημιώθηκαν για:
9 ημέρες (9 επί 90 = 810 ΕΥΡΩ καθαρά) οι ΤΑΚΤΙΚΟΙ, και
6 ημέρες (6 επί 90 = 540 ΕΥΡΩ καθαρά) οι ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ.

5. Σημείωση: Δυστυχώς, το 2014, με το ίδιο μικρό ποσό (810 και 540 ΕΥΡΩ καθαρά, αντιστοίχως) αποζημιώθηκαν και όσοι διορίστηκαν και μετακινήθηκαν σε άλλο νησί από αυτό που υπηρετούσαν που όμως ανήκει στον ίδιο νομό με το νησί όπου υπηρετούσαν. Παρότι η μετακίνηση τους από το ένα νησί τους σε άλλο νησί παρουσιάσει πολλές συγκοινωνιακές δυσχέρειες. Δηλαδή, το 2014, ένας συνάδελφος ή δικηγόρος που υπηρετούσε ή λειτουργούσε π.χ. στη Σύρο και διορίστηκε ΤΑΚΤΙΚΟΣ π.χ. στην Αμοργό, και άρα μετακινήθηκε από το νησί του σε νησί με πολλές συγκοινωνιακές δυσχέρειες..., αποζημιώθηκε (κακώς, μόνο) με 9 ημέρες, ενώ όσοι υπηρετούσαν σε οποιονδήποτε άλλο νομό (π.χ. στον νομό Αττικής) και διορίστηκαν στην Αμοργό αποζημιώθηκαν (καλώς) για 12 ημέρες!!! Παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισαν τις ίδιες περίπου δυσχέρειες για την μετάβαση και την επιστροφή τους...
Άρα έπρεπε να αποζημιωθούν και να αποζημιώνονται και οι δύο περιπτώσεις ισότιμα, με 12 ημέρες, και αυτό να ορίζεται και να διευκρινίζεται καθαρά στην υπουργική απόφαση.

6. Όσοι διορίστηκαν ΕΚΤΟΣ του νομού όπου υπηρετούσαν (πλην των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης για τους οποίους ισχύουν οι ως άνω παράγραφοι 1α και 1β, αποζημιώθηκαν κατά περίπτωση, ως εξής:
(α) Όσοι μετακινήθηκαν από οποιονδήποτε νομό της Χώρας και διορίστηκαν στα παρακάτω νησιά:
>>> (Στα νησιωτικά συμπλέγματα) των νομών ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ και ΚΥΚΛΑΔΩΝ (εκτός των νησιών Ρόδος και Κως),
>>> ΙΚΑΡΙΑ, νομού Σάμου
>>> ΚΥΘΗΡΑ και ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ, νομού Αττικής,
>>> ΓΑΥΔΟΣ, νομού Χανίων,
>>> ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ, νομού Εβρου,
>>> ΘΑΣΟΣ, νομού Καβάλας,
>>> ΨΑΡΡΑ και ΟΙΝΟΥΣΕΣ νομού Χίου
>>> ΛΗΜΝΟΣ και ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ, νομού Λέσβου,
και στα νησιά:
>>> ΒΟΡΕΙΩΝ ΣΠΟΡΑΔΩΝ (ΑΛΛΌΝΗΣΟΣ, ΣΚΟΠΕΛΟΣ, ΣΚΙΑΘΟΣ, ΣΚΥΡΟΣ) και
>>> Αγονων Γραμμών ΙΟΝΙΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ (Ιθάκη, Παξοί, Μεγανήσι, Καστός),
αποζημιώθηκαν για:
12 ημέρες (12 επί 90 = 1080 ΕΥΡΩ καθαρά) οι ΤΑΚΤΙΚΟΙ, και
11 ημέρες (11 επί 90 = 990 ΕΥΡΩ καθαρά) οι ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ.
Δηλαδή όσοι διορίστηκαν στα ως άνω νησιά και υπηρετούσαν σε άλλο νομό από τον νομό που ανήκει το νησί που διορίστηκαν, αποζημιώθηκαν για τις ίδιες ημέρες και με το ίδιο ποσό που αποζημιώθηκαν και όσοι διορίστηκαν στους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.

(β) Όσοι μετακινήθηκαν από οποιονδήποτε νομό της Χώρας και διορίστηκαν στα νησιά (στα νησιά, όχι στους νομούς) Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, Ρόδος, Κως, Σύρος, Νάξος, Κρήτη, Εύβοια, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθος, Λευκάδα, Κέρκυρα, αποζημιώθηκαν για:
11 ημέρες (11 επί 90 = 990 ΕΥΡΩ καθαρά) οι ΤΑΚΤΙΚΟΙ, και
10 ημέρες (10 επί 90 = 900 ΕΥΡΩ καθαρά) οι ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ.

(γ) Όσοι υπηρετούσαν
- στον νομό Λέσβου και διορίστηκαν εντός του νομού τους,
- στον νομό Χίου και διορίστηκαν εντός του νομού τους,
- στον νομό Σάμου και διορίστηκαν εντός του νομού τους,
- στον νομό Δωδεκανήσου και διορίστηκαν εντός του νομού τους,
- στον νομό Κυκλάδων και διορίστηκαν εντός του νομού τους,
- στην Κρήτη και διορίστηκαν εντός του νομού τους,
- στον νομό Ευβοίας και διορίστηκαν εντός του νομού τους,
- στον νομό Κεφαλληνίας και διορίστηκαν εντός του νομού τους,
- στον νομό Ζακύνθου και διορίστηκαν εντός του νομού τους, - στον νομό Λευκάδας και διορίστηκαν εντός του νομού τους, - - στον νομό Κέρκυρας και διορίστηκαν εντός του νομού τους,

όπως αναφέρω στην ως άνω παράγραφο 6, αποζημιώθηκαν για:
9 ημέρες (9 επί 90 = 810 ΕΥΡΩ καθαρά) οι ΤΑΚΤΙΚΟΙ, και
6 ημέρες (6 επί 90 = 540 ΕΥΡΩ καθαρά) οι ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κρατώ μικρή επιφύλαξη για ορισμένες περιπτώσεις που αφορούν στα νησιά...

7. Στους Γραμματείς χορηγήθηκε ημερήσια αποζημίωση 50 ΕΥΡΩ και για 2 ημέρες για κάθε Κυριακή, ίσον 200 ΕΥΡΩ συνολικά και καθαρά και για τις 2 Κυριακές.

8. Επαναλαμβάνω ότι οι ως άνω αποζημιώσεις ήταν και είναι ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ή ΆΛΛΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ

9. "ΈΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ" όλα αυτά, τη δυσκολία των προσεχών εκλογών, το γεγονός ότι έχουν να γίνουν εκλογές 3 χρόνια και 8 μήνες, και το γεγονός ότι είμαστε (έστω και ολίγον) εκτός μνημονίων (?)

"Δια ταύτα"

ΕΚΤΙΜΩ ότι και τώρα, στις εκλογές του Μαϊου 2019, δηλαδή τώρα που (έστω και ολίγον) έχουμε βγει από τα μνημόνια, η αποζημίωση των ΤΑΚΤΙΚΩΝ Δικαστικών Αντιπροσώπων και των Γραμματέων, κατά περίπτωση, πρέπει και θα είναι τουλάχιστον ίδια με το 2014, τουλάχιστον ως προς τον αριθμό των ημερών..
Ενώ η ημερήσια αποζημίωση ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ μέχρι 20%, δηλαδή να φτάσει π.χ. έως τα 110 ΕΥΡΩ και τουλάχιστον τα 100.
Εκτός κι αν είμαστε ακόμα εντός των μνημονίων.
Εκτός κι αν η λιτότητα επιβληθεί και εδώ...

10. Μέτρο σύγκρισης δεν μπορεί να είναι η ΗΜΕΡΗΣΙΑ αποζημίωση των δικαστικών αντιπροσώπων στο δημοψήφισμα η οποία ήταν 75 ΕΥΡΩ, ούτε η ΗΜΕΡΗΣΙΑ αποζημίωση στις Εθνικές εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 η οποία ήταν 80 ΕΥΡΩ.

Αλλά, μέτρο σύγκρισης (πρέπει να) είναι η ΗΜΕΡΗΣΙΑ αποζημίωση των δικαστικών αντιπροσώπων στις αντίστοιχες εκλογές του Μαίου 2014 η οποία ήταν 90 ΕΥΡΩ.

11. Τα θέματα της αποζημίωσης των Δικαστικών Αντιπροσώπων και των Γραμματέων των εφορευτικών επιτροπών, τα εκλογικά τμήματα και το πόσες και ποιες κάλπες και ψηφοφόρους θα έχουν τα εκλογικά τμήματα κατά περίπτωση και άλλα σχετικά ζητήματα, ενδιαφέρουν και απασχολούν:
- Υπαλλήλους και Δικηγόρους,
- Υποψηφίους Δικαστικούς Αντιπροσώπους και όχι μόνο,
- Αυτοδιοικητικούς και Κομματικούς Συνδυασμούς,
- Κόμματα,
- τους Πολίτες, και
- γενικώς την πολιτική και κοινωνική ζωή της Χώρας.
Και μάλιστα πολύπλευρα.

Όπως είναι και τα παρακάτω σοβαρά ζητήματα και ερωτήματα:
(α) ΠΩΣ ΘΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΟΥΝ ΤΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, ΜΕ ΠΟΙΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΚΛΟΓΕΩΝ;
(β) Πόσες κάλπες θα υπάρχουν στο κάθε εκλογικό τμήμα, αν λάβουμε υπόψη μας ότι σε άλλους Δήμους θα στηθούν 4 κάλπες και σε άλλους 3 κάλπες.
(γ) Αν π.χ. η κάλπη των Περιφερειακών και η κάλπη των Ευρωεκλογών στηθούν στο ίδιο εκλογικό τμήμα και ξεχωριστά από τις κάλπες των δημοτικών εκλογών, έχει καλώς. Παρά το γεγονός ότι σε εκλογικά τμήματα ορισμένων δήμων θα υπάρχει μόνο μία κάλπη στις δημοτικές εκλογές, η κάλπη για την εκλογή Δημάρχου, αφού οι δήμοι αυτοί αποτελούσαν πριν τους καποδιστριακούς Δήμους και αποτελούν μέχρι και σήμερα μία ενιαία δημοτική ενότητα ΚΑΙ ΑΡΑ ΘΑ ΕΚΛΕΞΟΥΝ ΜΟΝΟ ΔΗΜΑΡΧΟ...
Αν δεν γίνουν έτσι τα τμήματα και π.χ. γίνουν τμήματα με 3 κάλπες σε αυτούς τους Δήμους (ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΩΝ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ), τότε πρέπει να ζητήσουμε κι εμείς παράταση υποβολής αιτήσεων προτίμησης...

12. Εκτιμώ ότι, οργανωτικά και πολιτικά, το πιο σωστό και λειτουργικό θα είναι:
Οι κάλπες για τις Ευρωεκλογές και τις Περιφερειακές εκλογές να είναι μαζί, στο ίδιο εκλογικό τμήμα και ξεχωριστά από τις Δημοτικές εκλογές.
Έστω και αν σε ορισμένους ΟΤΑ οι οποίοι παραμένουν και σήμερα όπως ήταν και πριν τους Καποδιστριακούς Δήμους, θα υπάρχει μόνο μία κάλπη για την ανάδειξη Δημάρχου και μόνο, καθόσον δεν έχουν ούτε διαμερίσματα, ούτε άλλη δημοτική ενότητα καθόσον δεν συνενώθηκαν με άλλο δήμο ή κοινότητα.