ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Δ.Υ.Ε.)

Πρωτοδικείο Αθηνών

π. Σχολή Ευελπίδων, κτίριο 13, γρ. 201

 ΤΗΛ: 210-8253646, 210-8253649, 210-8826464

210-8625016 ή 210-8625522 εσωτερικό 350, FAX: 210 - 8826172

  ΑΘΗΝΑ, 23/04/2018

Αρ.Πρωτ. 116

 

ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 25 και 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018
(Θεσσαλονίκη, ξενοδοχείο PORTO PALΑCE HOTEL)

 

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ & ΕΙΣΗΓΗΣΗ του Δ.Σ. της Ο.Δ.Υ.Ε. ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ


1. Διεκδικητικό πλαίσιο και πρόγραμμα δράσης για το προσεχές χρονικό διάστημα (μέχρι την σύγκληση του Τακτικού Συνεδρίου της ΟΔΥΕ):
 

1.Α) ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ:


Είναι γεγονός πως εδώ και επτά χρόνια, ζώντας υπό το καθεστώς των μνημονίων, βιώνουμε ως εργαζόμενοι την πιο βάρβαρη επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων και της ζωής μας.
Αρχικά, από το 2011 μέχρι και το 2014, οι πρώτες μνημονιακές κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, με πρόσχημα την οικονομική κρίση και τα προβλήματα του δημοσίου χρέους, μέσα από τα μνημόνια, αφαίρεσαν σταδιακά ένα ένα τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων και της κοινωνίας, για να ικανοποιήσουν τα συμφέροντα των δανειστών, των κερδοσκόπων, των τραπεζιτών και των εργοδοτών. Τα εισοδήματά μας μειώθηκαν, με τις περικοπές του 13ου και 14ου μισθού και των επιδομάτων, με τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων λαϊκής κατανάλωσης, με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, των διοδίων, με την ακρίβεια και την ασυδοσία της αγοράς και τα τελευταία χρόνια με την άδικη φορολογική μεταχείριση. Στη συνέχεια, από το 2015 και μετά οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αντί να περιορίσουν ή να συμμαζέψουν αυτή την πραγματικότητα, το μόνο που κατάφεραν ήταν να συνεχίσουν το έργο των προηγουμένων κυβερνήσεων, παρουσιάζοντας μεν επικοινωνιακά ένα φιλικότερο προς τους εργαζόμενους και την δοκιμαζόμενη κοινωνία πρόσωπο, αλλά στην πράξη, τηρούσαν και τηρούν στο ακέραιο τις μνημονιακές τους δεσμεύσεις. Και μάλιστα τόλμησαν και έβαλαν χέρι στα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα τα οποία καταργήθηκαν με τους αντιασφαλιστικούς Νόμους, με αποκορύφωμα τον Ν.4387/2016 (νόμο Κατρούγκαλου), που προσπαθώντας δήθεν να συμμαζέψει και να διασώσει το ασφαλιστικό σύστημα, στην ουσία αυτό που κατάφερε ήταν οι συντάξεις να μειωθούν δραστικά και καθημερινά, για τον ένα ή άλλο λόγο να συρρικνώνονται όλο και περισσότερο.
Δεν είναι όμως καλύτερα τα πράγματα και στην ίδια τη λειτουργία του δημόσιου τομέα. Αρχικά, οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις Δημοσίων Υπηρεσιών και Επιχειρήσεων με μοναδικό κριτήριο τον περιορισμό των δαπανών και την εξεύρεση πόρων για τους δανειστές. Η αποδιάρθρωση στις δημόσιες συγκοινωνίες, τη Δημόσια Παιδεία, τη Δημόσια Υγεία με τις καταργήσεις Υπηρεσιών, η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων η διαθεσιμότητα και κινητικότητα, που με τον πιο άγριο τρόπο εισήγαγε ως υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά ο Μητσοτάκης και στη συνέχεια με ηπιότερο τρόπο συνεχίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά και οι τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις που περιορίζουν τις συνδικαλιστικές ελευθερίες(π.χ. η διάταξη του 50%+1 για τη λήψη απόφασης για απεργία), τείνουν να οδηγήσουν τους εργαζόμενους σε μία άνευ όρων παράδοση και αποδοχή ήττας. Κάτι που προκύπτει μέσα από την ισχνή έως ανύπαρκτη συμμετοχή των εργαζομένων στις κάθε είδους κινητοποιήσεις που γίνονται είτε από τα κεντρικά συνδικαλιστικά όργανα(ΑΔΕΔΥ και ΓΣΣΕ), είτε από τους επιμέρους συνδικαλιστικούς φορείς σε κάθε χώρο εργαζομένων. Η αλήθεια βέβαια αυτή, δεν είναι μόνο προϊόν ή επιτυχία της δράσης των εκάστοτε κυβερνήσεων, αλλά και του διαχρονικού συμβιβασμού και της γραφειοκρατικής αντίληψης λειτουργίας που έχουν υιοθετήσει κατά κύριο λόγο οι κορυφαίες συνδικαλιστικές οργανώσεις.

1.Β) ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ:


Ο Κλάδος των Δικαστικών Υπαλλήλων, βίωσε από τα πρώτα χρόνια των μνημονίων, την πιο βίαια εκδοχή τους. Αρχικά με το μισθολόγιο του 2011, με την δραστική περικοπή των μισθών μας, αφού εν μία νυκτί χάθηκε στην κυριολεξία ο διανεμητικός λογαριασμός, που αποτελούσε μία σημαντική ενίσχυση του εισοδήματος μας και στήριξη των οικογενειών μας και βέβαια μέσα από την περικοπή των δώρων και των επιδομάτων που υπήρχαν, αλλά και την σχεδόν ολοσχερή εξαφάνιση των έστω πενιχρών ποσών που λαμβάναμε ως υπερωριακή απασχόληση. Ακόμα περισσότερο, περιορίστηκαν δραστικά και οι όποιες πρόσθετες - έκτακτες απολαβές μας κατά τις εκλογικές διαδικασίες. Δεν χωρεί αμφιβολία λοιπόν ότι ο Κλάδος μας , ήταν από τους σκληρότερα ζημιωμένους μισθολογικά, όλα αυτά τα χρόνια. Όμως δεν είναι καλύτερα τα πράγματα και ως προς τις συνθήκες εργασίας που βιώνουμε καθημερινά. Ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, που σε πολλές υπηρεσίες είναι τραγικές και καθιστούν οριακές και αυτές ακόμα τις φυσικές μας αντοχές. Και παράλληλα σε πολλές περιπτώσεις αντιμετωπίζουμε άθλιες συνθήκες υλικοτεχνικών υποδομών και διατρέχουμε σοβαρούς κινδύνους της σωματικής μας ακεραιότητας κατά την άσκηση των υπηρεσιακών μας καθηκόντων.
Μέσα σ΄ αυτό το περιβάλλον των μνημονίων, κύριος στόχος της ΟΔΥΕ ήταν: α) Απόκρουση των επιθέσεων και β) Απόσπαση, κατά το δυνατόν, κατακτήσεων.
Έτσι, ως Κλάδος , πετύχαμε έστω μικρές νίκες, όπως:
την εξαίρεσή μας από την διαθεσιμότητα Μητσοτάκη καθώς και την διατήρηση των υφιστάμενων οργανικών θέσεων στις Δικαστικές Υπηρεσίες: Η δικαστική προσφυγή της ΟΔΥΕ είχε ως αποτέλεσμα την πανηγυρική μας δικαίωση από το ΣτΕ.
την εν μέσω μνημονίων προκήρυξη διαγωνισμών πρόσληψης:
1) διαγωνισμός του 2009,που ολοκληρώθηκε σταδιακά με την πρόσληψη και των τελευταίων επιτυχόντων το 2014,
2) διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ, επιτυχόντων 1998 - Προκηρύξεις:
α.1) 1ΕΓ/2017 Επιτυχόντων ΑΣΕΠ 1998, που αφορούσε 425 θέσεις ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ Γραμματέων, από την οποία διορίστηκαν τελικά και ανέλαβαν υπηρεσία 305 άτομα, α.2) 2ΕΓ/2017 Επιτυχόντων ΑΣΕΠ 1998, που αφορούσε 200 θέσεις Δακτυλογράφων Χειριστών Η/Υ, από την οποία διορίστηκαν τελικά και ανέλαβαν υπηρεσία πολύ λίγα άτομα,
3) Προκήρυξη 2Κ/2017 ,που αφορά 135 θέσεις ΠΕ και ΤΕ Πληροφορικής και βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο πρόσκλησης των επιτυχόντων για ανάληψη υπηρεσίας,
4) Προκήρυξη 1Κ/2017, που αφορά 404 θέσεις ΠΕ Γραμματέων, για την οποία έχουν εκδοθεί τα προσωρινά αποτελέσματα και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία εκδίκασης των ενστάσεων, ενεργοποιήθηκε δε , με πρωτοβουλία της ΟΔΥΕ, διαδικασία που προβλέπει ο νόμος για την πρόσληψη με προσωρινές συμβάσεις, μέχρι την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων, του 80% των επιτυχόντων αυτής της προκήρυξης κατά την σειρά επιτυχίας τους και
5) Προκήρυξη 8Κ/2017, 186 θέσεων που αφορά ειδικότητες ΤΕ Γραμματέων, ΔΕ Γραμματέων και ΥΕ Επιμελητών Δικαστηρίων, για την οποία έχουν εκδοθεί τα προσωρινά αποτελέσματα της ΤΕ κατηγορίας,

Εκλογές αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια: Μετά από μεγάλη χρονική καθυστέρηση, πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές των αιρετών, με αποτέλεσμα να απεμπλακούν οι διαδικασίες κρίσεων για Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Τμημάτων στις Δικαστικές Υπηρεσίες. Βεβαίως η μεγάλη ευθύνη για την καθυστέρηση αυτή ήταν της πολιτικής ηγεσίας του ΥΔΔΑΔ, αρχικά με τον εμπαιγμό του Κλάδου στο θέμα του βαθμολογίου (επί υπουργίας Αθανασίου) και στη συνέχεια με την πρωτοφανή κωλυσιεργία στην κατάταξη μας στους σημερινούς βαθμούς (επί υπουργίας Παρασκευόπουλου).

Εκκίνηση της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων Διευθύνσεων η οποία βαίνει προς ολοκλήρωση, ώστε να ακολουθήσει η διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων Τμημάτων: Θεωρούμε ως θετικό βήμα το ότι εξελίσσεται η διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων Διευθύνσεων στα Πολιτικά και Ποινικά Δικαστήρια, ενώ θα ακολουθήσει η αντίστοιχη διαδικασία στα Διοικητικά Δικαστήρια. Οι επιλογές δε που έχουν γίνει ολοκληρώθηκαν στις υπηρεσίες της Αττικής και βαίνουν προς ολοκλήρωση σε α΄ βαθμό κρίσης, στο σύνολο των υπολοίπων Δικαστικών Υπηρεσιών, ώστε, με την ολοκλήρωση και του β΄ βαθμού κρίσης, να ακολουθήσουν οι επιλογές Προϊσταμένων Τμημάτων. Εδώ βέβαια πρέπει να τονιστεί η μεγάλη ευθύνη του ΥΔΔΑΔ, στην καθυστέρηση της διαδικασίας, αρχικά λόγω της πρωτοφανούς κωλυσιεργίας στην απονομή των βαθμών και στη συνέχεια λόγω της επιβολής του άρθρου 48, με το οποίο απέκλεισε ουσιαστικά από την διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων Διεύθυνσης, αρκετούς έμπειρους και ικανούς συναδέλφους με αποτέλεσμα, ως μέσο αντίδρασης η ΟΔΥΕ και προκειμένου να υπερασπιστεί τους θιγόμενους συναδέλφους να προσφύγει δικαστικά καταθέτοντας αίτηση ακύρωσης της υπουργικής απόφασης προκήρυξης των θέσεων Προϊσταμένων Διευθύνσεων, με σκοπό να σταματήσει την αυθαιρεσία της πολιτικής ηγεσίας. Παράλληλα όμως η ΟΔΥΕ, δεν σταμάτησε να πιέζει συνδικαλιστικά την πολιτική ηγεσία του ΥΔΔΑΔ, για πολιτική λύση του ζητήματος που προέκυψε με το άρθρο 48. Και όπως φαίνεται από τα γεγονότα η ίδια η Επιτροπή των Κωδίκων έρχεται να δικαιώσει τη στάση της ΟΔΥΕ, προτείνοντας ουσιαστικά την κατάργηση του άρθρου 48 στην επικείμενη τροποποίηση του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων.

Συγκρότηση Νομοπαρασκευαστικών Επιτροπών για την τροποποίηση των Κωδίκων: α) Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων και β) Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών: Με την συμμετοχή των εκπροσώπων μας στις Επιτροπές αυτές, πετύχαμε μέχρι στιγμής να διατηρηθούν τα υπάρχοντα και κεκτημένα και επιπλέον να τεθούν νέες διατάξεις ευνοϊκότερες για το σύνολο των Δικαστικών Υπαλλήλων.
Έτσι, μπορούμε να επισημάνομε στα θετικά που πέρασαν ,είτε στην Επιτροπή του Κώδικα των Δικαστικών Υπαλλήλων, είτε στην Επιτροπή του Κώδικα Οργανισμού των Δικαστηρίων και Κατάστασης των Δικαστικών Λειτουργών:

α) Την μονιμοποίηση, υπό προϋποθέσεις, όλων των υπηρετούντων μέχρι σήμερα ΙΔΑΧ, αποκλείοντας στο μέλλον παρόμοιες μετακινήσεις προς τα Δικαστήρια,
β) Την θεσμοθέτηση κριτηρίων για την επιλογή Προϊσταμένων και ειδικότερα: 1)σύστημα μοριοδότησης αντικειμενικών κριτηρίων, 2)γραπτή εξέταση, 3)δομημένη συνέντευξη,
γ) Την τροποποίηση του άρθρου 48,
δ) Την καθιέρωση αξιοκρατικότερου τρόπου σύνταξης των Εκθέσεων Αξιολόγησης,
ε) Σειρά βελτιωτικών διατάξεων στις ήδη υπάρχουσες ευνοϊκές, που αφορούν τις άδειες και τα πειθαρχικά παραπτώματα,
στ) Την θεσμοθέτηση της υπό ίσους όρους, τόσο της Υποχρεωτικής Εισαγωγικής Επιμόρφωσης ,όσο και της για το σύνολο του εργασιακού βίου Συνεχούς Επιμόρφωσης, όλων των Δικαστικών Υπαλλήλων,σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσια Διοίκησης,
ζ) Την αναγνώριση προϋπηρεσίας στον Ιδιωτικό Τομέα, έως επτά (7) ετών, όπως δηλαδή ισχύει και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα,
η) Την δημιουργία του Κλάδου ΔΕ Επιμελητών Δικαστηρίων,
θ) Την αναπλήρωση στα καθήκοντα του Γραμματέα της έδρας από άλλο δικαστικό υπάλληλο και εφόσον αυτό είναι αδύνατο, από οποιοδήποτε ημεδαπό δημόσιο υπάλληλο κρίνει κατάλληλο ο Προϊστάμενος της Γραμματείας του Δικαστηρίου.
 

Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι πέρασε, τόσο στην Επιτροπή του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων, όσο και στην Επιτροπή του Κώδικα Οργανισμού των Δικαστηρίων και Κατάστασης των Δικαστικών Λειτουργών και η δημιουργία ανεξάρτητου-αυτόνομου από την υπόλοιπη Γραμματεία, Κλάδου και ΠΕ Επικουρίας Δικαστικών Λειτουργών, ενώ στην δεύτερη από τις προαναφερόμενες Επιτροπές πέρασε και η δημιουργία Κλάδου Υπαλλήλων ΠΕ Επικοινωνίας (για τα ανώτερα και ανώτατα δικαστήρια και τα μεγάλα Πρωτοδικεία ανά την επικράτεια). Πάντως η δημιουργία και των δύο νέων Κλάδων αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό και προβληματισμό από το Δ.Σ. της ΟΔΥΕ, όπου μέσα σ΄αυτό διϊστανται οι απόψεις.

Επίλυση, μετά από δικαστική προσφυγή της Ο.Δ.Υ.Ε., του ζητήματος που προέκυψε με την υποχρεωτική εγγραφή των νέων συναδέλφων στο Μ.Τ.Π.Υ., με επιστροφή μάλιστα των εισφορών για όσους συναδέλφους το είχαν με αίτησή τους ζητήσει.

Εκκίνηση της διαδικασίας ανακατανομής των οργανικών θέσεων Δικαστικών Υπαλλήλων, προκειμένου να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις , σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των Δικαστικών Υπηρεσιών.

Αλλαγή στον τρόπο Λειτουργίας των Υποθηκοφυλακείων με διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων σ΄αυτά: Πρόσφατα ψηφίστηκε ο Ν.4512/2018 με τον οποίο συγχωνεύονται τα Υποθηκοφυλάκεια με τα Κτηματολογικά Γραφεία και ο νέος φορέας θα υπάγεται πλέον στο Υπουργείο Ενέργειας. Η κατάργηση των Υποθηκοφυλακείων θα γίνει σε 2 χρόνια(αλλά αυτό στην πράξη θα συμβεί σε βάθος έως και 4ετίας).Η πάγια θέση του Κλάδου των Εμμίσθων Υποθηκοφυλακείων και της ΟΔΥΕ ήταν ο νέος φορέας του Κτηματολογίου να είναι υπό την εποπτεία του ΥΔΔΑΔ, όμως αυτό στην ουσία είχε λήξει από το 1998 , όταν ο τότε υπουργός Δικαιοσύνη Γιαννόπουλος είχε μεταβιβάσει στο ΥΠΕΚΑ το Κτηματολόγιο. Από τότε η υπάρχουσα κατάσταση δεν ανατράπηκε.
Όμως ένα πάγιο αίτημα όλου του Κλάδου των Εμμίσθων Υποθηκοφυλακείων , αλλά και απαίτηση όλου του νομικού κόσμου, αυτό της Εμμισθοποίησης των άμισθων ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ Υποθηκοφυλακείων, προχωρά, αφού περίπου 20 Άμισθα Υποθηκοφυλακεία μετατρέπονται σε Έμμισθα και με την σταδιακή εφαρμογή του Ν.4512/2018,όλα τα Υποθηκοφυλακεία της χώρας θα είναι πλέον ΔΗΜΟΣΙΑ, σταματώντας έτσι η κατασπατάληση πόρων κσι δημόσιου χρήματος από τα κρατικά ταμεία.
Σήμερα και μετά την ψήφιση του Ν.4512/2018, οι Υπάλληλοι των 17 Έμμισθων Υποθηκοφυλακείων της χώρας, παραμένουν Δικαστικοί Υπάλληλοι μέχρι την κατάργηση της υπηρεσίας τους. Το Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου τους σε συνεργασία με το Δ.Σ. της ΟΔΥΕ κατάφερε να δοθεί στους εργαζόμενους το δικαίωμα της επιλογής , σε ποιο Υπουργείο επιθυμούν να εργαστούν στο μέλλον(ΥΔΔΑΔ ή ΥΠ.ΕΝ.), δηλαδή είτε να παραμείνουν Δικαστικοί Υπάλληλοι με μετάταξή τους(με δική τους επιλογή) σε Δικαστικές Υπηρεσίες , είτε να γίνουν Μόνιμοι Δημόσιοι Υπάλληλοι, με μετάταξή τους στο ΥΠ.ΕΝ. Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά από το ΥΔΔΑΔ, το 90% των υπαλλήλων των Εμμίσθων Υποθηκοφυλακείων, έχουν κάνει ήδη αίτηση μετάταξής τους σε Δικαστικές Υπηρεσίες, δηλαδή επιλέγουν να παραμείνουν Δικαστικοί Υπάλληλοι με σημαντικό κέρδος σε ανθρώπινο δυναμικό για τις Δικαστικές Υπηρεσίες της χώρας.
 

Επαναλειτουργία του ειδικού λογαριασμού του Ταμείου Αρωγής: Από την προηγούμενη θητεία της ΟΔΥΕ το Δ.Σ. προσπαθεί με τις παρεμβάσεις του στους αρμόδιους φορείς , για την επαναλειτουργία του ειδικού λογαριασμού του Ταμείου Αρωγής, υπαλλήλων αρμοδιότητας Υπουργείου Δικαιοσύνης, που συστάθηκε με το Ν.1816/1988, με έσοδα από τις αμοιβές των Γραμματέων διαιτησιών. Έχουμε επεξεργαστεί από το 2015 και καταθέσαμε (βλέπε το με αριθμό πρωτ. 43/05-10-2015 έγγραφο αναρτημένο στην ιστοσελίδα της ΟΔΥΕ), σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης. Ήδη την περασμένη εβδομάδα υπήρξε συνάντηση της ΟΔΥΕ με τον Υπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων , προκειμένου να δοθεί επιτέλους λύση στο θέμα.
 

Απόκρουση των συνδικαλιστικών διώξεων: Το προηγούμενο διάστημα , κλιμακώθηκαν πειθαρχικές διαδικασίες και διώξεις εναντίον συνδικαλιστικών με αιχμή την αυθαιρεσία του Προϊσταμένου της Τριμελούς Διοίκησης του Πρωτοδικείου Αθήνας. Οι διώξεις αυτές αφορούσαν παραπομπές στο Πειθαρχικό για περιπτώσεις τήρησης του ωραρίου ακροατηρίων καθώς και για την άσκηση των συνδικαλιστικών μας δικαιωμάτων, όπου για χρήση συνδικαλιστικών αδειών, γίνονται περικοπές μισθού. Το έδαφος βέβαια, για την αυθαίρετη δράση των Προϊσταμένων, καλλιεργήθηκε και από τις σχετικές διατάξεις που πέρασε μέσα από τους μνημονιακούς νόμους η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Έτσι η ΟΔΥΕ στήριξε και με όλες της τις δυνάμεις, τόσο συνδικαλιστικά, όσο και δικαστικά, τόσο τους συναδέλφους που αντιμετώπιζαν διώξεις για την συνδικαλιστική τους δράση, όσο και γενικότερα το συμφέρον του Κλάδου με την προσφυγή στην Επιτροπή του άρθρου 15 , που είχε ως αποτέλεσμα την πανηγυρική μας δικαίωση, αφού εκκρεμεί πλέον η υλοποίηση των αμετάκλητων αποφάσεων της Επιτροπής αυτής, δηλαδή να σταματήσουν οι περικοπές και να επιστραφούν τα παρανόμως παρακρατηθέντα ποσά στους θιγόμενους.

Όμως, παρά τα όσα θετικά αναφέρονται παραπάνω, είναι γεγονός ότι οι ρυθμοί με τους οποίους επιλύονται θέματα είναι πολύ αργοί και εν γένει η επικοινωνία με την πολιτική ηγεσία του ΥΔΔΑΔ και κυρίως με τον ίδιο τον Υπουργό είναι προβληματική, αφού ειδικά ο σημερινός Υπουργός Δικαιοσύνης, ούτε καν έχει συναντήσει το Δ.Σ. της ΟΔΥΕ στον χρόνο της θητείας του. Έτσι οι όποιες επαφές γίνονται είτε με τον Γενικό Γραμματέα, που μέσα σε μία τριετία έχει αλλάξει τρεις φορές, είτε με υπηρεσιακούς παράγοντες. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των καταστάσεων είναι να βρισκόμαστε σε ένα παρατεταμένο τέλμα στα ουσιαστικά ζητήματα των διορισμών, της ανακατανομής των οργανικών θέσεων, των συνθηκών εργασίας, την ίδια στιγμή που οι δικαστικές υπηρεσίες στενάζουν υπό το μεγάλο βάρος των εκκρεμοτήτων και οι συνάδελφοι σ΄ αυτές, βιώνουν σε πολλές περιπτώσεις δραματικές καταστάσεις. Επιπλέον η απουσία επικοινωνίας με την πολιτική ηγεσία του ΥΔΔΑΔ, και του Υπουργείου Οικονομικών, δεν αφήνει το περιθώριο για να εκθέσουμε και τα οικονομικά μας αιτήματα και την δυνατότητα της αναβάθμισης των αποδοχών μας.
 

Σ΄αυτό βέβαια, οφείλουμε, κάνοντας την αυτοκριτική μας, να προσθέσουμε και την επικοινωνιακή δυσλειτουργία του Δ.Σ. της Ο.Δ.Υ.Ε., όλο αυτό το διάστημα μετά το συνέδριο των Ιωαννίνων, με αποτέλεσμα να προσφέρεται γόνιμο έδαφος σε ορισμένους, κυρίως μέσα από την Ομάδα Επικοινωνίας στο f.b.να αναπαράγεται και να διοχετεύεται προς τους συναδέλφους, μια ψευδής εικόνα για την δράση του συνδικαλιστικού οργάνου. Ενώ από την άλλη, δεν δόθηκε προς τα έξω, με ευθύνη κύρια δική μας, η εικόνα της συλλογικής δράσης και προσπάθειας που γίνεται στις συνδικαλιστικές μας διεκδικήσεις.


1.Γ) ΓΙΑΤΙ ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΩΡΑ;


Μέσα σ΄ αυτό το πολιτικό, εργασιακό και συνδικαλιστικό περιβάλλον, το Δ.Σ. της ΟΔΥΕ, αποφάσισε με καθαρή πλειοψηφία και παρά την σεβαστή αντίθετη άποψη υπολογίσιμου αριθμού μελών του, τη σύγκληση του Έκτακτου Συνεδρίου, προκειμένου πρώτα και κύρια ο Κλάδος να μπορέσει να συμμαζευτεί. Να γίνει δηλαδή αποκατάσταση της σχέσης συνεργασίας και αλληλοενημέρωσης του δευτεροβάθμιου οργάνου με τους πρωτοβάθμιους Συλλόγους, ώστε ενισχυμένοι με την δύναμη της νωπής εντολής από το ανώτατο όργανο, να θέσουμε προς υλοποίηση ένα διεκδικητικό πλαίσιο για το προσεχές χρονικό διάστημα. Επίσης, η επιλογή της χρονικής στιγμής για την σύγκληση του συνεδρίου, είναι η πλέον πρόσφορη, ώστε να μην χαθεί χρόνος. Δηλαδή να προλάβουμε , πριν την έναρξη του νέου δικαστικού έτους και πολύ περισσότερο, πριν από το Τακτικό Συνέδριο του Νοέμβρη 2018, να διαμορφώσουμε και να ζυμώσουμε στην βάση των συναδέλφων τις συνθήκες, ώστε να μπορέσομε ως Κλάδος, το όποιο πρόγραμμα δράσης αποφασίσει το συνέδριο, να το διεκδικήσομε με τους πλέον δυναμικούς τρόπους και ειδικότερα όταν πρόκειται για σημαντικά αιτήματα που έχουν να κάνουν με τις συνθήκες εργασίας μας , αλλά και με την οικονομική μας αναβάθμιση.


1.Δ) ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΩΣ ΤΟ ΤΑΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ:


Έτσι, ιεραρχούμε και προτείνομε ως Δ.Σ.της ΟΔΥΕ, προς το Έκτακτο Συνέδριο, τα εξής:
 

1ο) Θέτομε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των διορισμών, σύμφωνα με τις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ , που βρίσκονται στη διαδικασία έκδοσης των αποτελεσμάτων. Ειδικότερα, απαιτούμε την γραπτή δέσμευση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ότι θα υλοποιηθεί το παρακάτω πλάνο για τους διορισμούς:
 

Α) Προκήρυξη 1Κ/2017, που αφορά 404 θέσεις ΠΕ Γραμματέων: Έκδοση οριστικών αποτελεσμάτων και ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάληψης μόνιμης υπηρεσίας από τους επιτυχόντες, το αργότερο μέχρι την έναρξη του νέου δικαστικού έτους, στις 16/9/2018.
 

Β) Προκήρυξη 8Κ/2017, 186 θέσεων που αφορά ειδικότητες ΤΕ Γραμματέων, ΔΕ Γραμματέων και ΥΕ Επιμελητών Δικαστηρίων:Έκδοση υπολοίπων προσωρινών αποτελεσμάτων, εκδίκαση ενστάσεων, έκδοση οριστικών αποτελεσμάτων και ενεργοποίηση της διαδικασίας ανάληψης υπηρεσίας από τους επιτυχόντες, το αργότερο μέχρι τέλους του ημερολογιακού έτους, στις 31/12/2018.
Εάν δεν υπάρξει η γραπτή δέσμευση του Υπουργού ότι θα υλοποιηθεί το παραπάνω πλάνο, αποφασίζομε και εξουσιοδοτούμε γι΄ αυτό το Δ.Σ. της ΟΔΥΕ, να μην ανοίξει καμία δικαστική υπηρεσία στις 16 Σεπτέμβρη του 2018.

2ο) Θεωρούμε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες, αφού κατά τις εξαγγελίες της ίδιας της κυβέρνησης βρισκόμαστε πλέον προς το τέλος των μνημονίων, ώστε να διεκδικήσουμε και να απαιτήσομε την οικονομική μας αναβάθμιση, μέσα από την επαναφορά του Επιδόματος Ειδικών Συνθηκών, με ή χωρίς εξάρτηση από το αντίστοιχο επίδομα των Δικαστών:
Το επίδομα Ειδικών Συνθηκών, μας χορηγήθηκε αρχικά, επειδή η πολιτεία αναγνώρισε ότι και εμείς ως Δικαστικοί Υπάλληλοι βιώνουμε τις ίδιες συνθήκες εργασίας που βιώνουν και οι Δικαστές. Και για τον λόγο αυτό το επίδομα συνδέθηκε αρχικά με το αντίστοιχο των Δικαστών. Στη συνέχεια και χωρίς να έχει αλλάξει κάτι ως προς αυτήν την πραγματικότητα, εντελώς αυθαίρετα το επίδομα αυτό αποδεσμεύτηκε από αυτό των Δικαστών, όταν καθιερώθηκε το νέο ειδικό μισθολόγιο των Δικαστών και τελικά με την εισαγωγή του μισθολογίου του 2011, καταργήθηκε εντελώς. Αυτή όμως η άδικη κατάργηση, δεν απηχεί την πραγματικότητα των Ειδικών Συνθηκών, που ακόμα πιο βάρβαρα βιώνουμε εν μέσω μνημονίων. Και ζούμε το οξύμωρο, να αναγνωρίζονται μεν οι Ειδικές Συνθήκες και να δίνεται το επίδομα, έστω με μια μικρή περικοπή, στους Δικαστές, αλλά να μην αναγνωρίζονται για τους Δικαστικούς Υπαλλήλους. Σ΄ αυτήν λοιπόν την προκλητικά άνιση μεταχείρισή μας από την πολιτεία , μπορούμε να στηρίξομε την ουσία του όποιου αγώνα μας για την επαναθεσμοθέτηση του επιδόματος αυτού, κύρια ως αναγνώριση των πραγματικά δύσκολων και ειδικών συνθηκών που βιώνουμε.

3ο) Επίσης θεωρούμε ότι μπορούμε πλέον να διεκδικήσομε την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, αίτημα το οποίο έβαλε σε προτεραιότητα και η ΑΔΕΔΥ στο διεκδικητικό πλαίσιο που διατύπωσε και εξήγγειλε πρόσφατα.

4ο) Ο μεγάλος όγκος δουλειάς και εκκρεμοτήτων σε όλες σχεδόν τις δικαστικές υπηρεσίες, καθιστά αναγκαία, την μόνιμη καθιέρωση σε μηνιαία βάση της αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης 20 ωρών ανά μήνα, ως ελάχιστη επιβράβευση από μέρους της πολιτείας, των ιδιαίτερα σκληρών συνθηκών εργασίας που βιώνουμε καθημερινά:
Σε αυτό το πνεύμα και χωρίς να διαπραγματευόμαστε το ωράριο των ακροατηρίων, μπορούμε να θέσουμε το αίτημα αυτό προς την πολιτική ηγεσία, αφού πρόκειται για ένα επίδομα που προβλέπεται από το ίδιο το μισθολόγιο. Έτσι θα δοθεί η δυνατότητα έμμεσης αύξησης των μισθών μας από 45-100 ευρώ.
 

5ο) Η εξέλιξη και η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στο χώρο της Δικαιοσύνης επιβάλλει την θεσμοθέτηση της διαρκούς επιμόρφωσης όλων των Δικαστικών Υπαλλήλων, με τρόπο δίκαιο, αξιοκρατικό και ισότιμο προς όλους:
Ήδη η Επιτροπή του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων, θεσμοθέτησε την καθιέρωση της εισαγωγικής επιμόρφωσης και της εν γένει επιμόρφωσης όλων των Δικαστικών Υπαλλήλων , με κριτήρια και όρους ισότιμα προς όλους. Επίσης θα πρέπει στο νομοθετικό πλαίσιο που είναι υπό διαμόρφωση, να προβλέπεται ευελιξία και ευρύτητα στα πεδία επιμόρφωσης. Επιβάλλεται να δημιουργηθεί ένας ειδικός φορέας επιμόρφωσης των Δικαστικών Υπαλλήλων μέσα στον οποίο θα συνεργαστούν το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης του ΕΚΔΔ , η Σχολή Δικαστών και η Ο.Δ.Υ.Ε.

2. Τροποποίηση Κωδίκων:


Α) Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων
Β) Κώδικα Οργανισμού Λειτουργίας Δικαστηρίων και Δικαστικών Λειτουργών


Είναι γεγονός πως η αρχική εξαγγελία εκ μέρους του ΥΔΔΑΔ της συγκρότησης των Νομοπαρασκευαστικών Επιτροπών για την Τροποποίηση των Κωδίκων, βρήκε τον Κλάδο προβληματισμένο και μερικές φορές διχασμένο, ως προς τις απόψεις των συνδικαλιστικών παρατάξεων. Κύρια υπήρχε ο φόβος μήπως οι τροποποιήσεις αυτές, αντί να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα, θα μας πισωγύριζαν, εξαιτίας και των υπαγορεύσεων των μνημονίων. Όμως η ίδια η ζωή απέδειξε, ότι τουλάχιστον με το μέχρι σήμερα έργο των Επιτροπών αυτών, όπως επιγραμματικά παρουσιάζεται παραπάνω, όχι μόνον δεν απωλέσαμε τα θετικά κεκτημένα του Κλάδου, αλλά αντίθετα διαμορφώσαμε συνθήκες ώστε στα υπό ψήφιση νομοσχέδια να αντιμετωπιστούν αρκετά ζητήματα προς την θετική κατεύθυνση. Θεωρούμε ότι μέχρι σήμερα, οι όποιες αποφάσεις έχουν ληφθεί στις Επιτροπές των Κωδίκων, καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τις προτάσεις που κατά καιρούς έχουν κατατεθεί από συνδικαλιστικά όργανα, παρατάξεις ή φυσικά πρόσωπα. Μένουν βέβαια προς συζήτηση και είναι εκκρεμή στις Επιτροπές, σημαντικά ζητήματα για τα οποία το Ανώτατο Όργανο του Κλάδου μπορεί να λάβει αποφάσεις (όπως προτάσεις και αναβάθμιση του ρόλου της γραμματείας είτε μέσα από την άσκηση των καθηκόντων, είτε με την ανάθεση επιπλέον αρμοδιοτήτων που σήμερα ασκούνται από τον προϊστάμενο δικαστή, είτε μέσω των υπηρεσιακών συνελεύσεων όπου μπορούμε να επιτύχουμε την ουσιαστικότερη συμμετοχή μας σε αυτές, ειδικά σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία της γραμματείας ή όσον αφορά ένα δικαιότερο και πιο αντικειμενικό σύστημα αξιολόγησης του έργου των δικαστικών υπαλλήλων) και να είμαστε εξοπλισμένοι στο υπόλοιπο του έργου των Επιτροπών, που όπως φαίνεται θα πάρει μία επιπλέον παράταση.
 

3. Ενημέρωση για τρέχοντα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θέματα:


Α) Συνταξιοδότηση από το Ταμείο Νομικών:
Εκδόθηκε η σχετική εγκύκλιος Αριθ. Πρωτ. : Δ.15 / Δ / οικ. 3376 / 73 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, την οποία επισυνάπτομε, που καθορίζει τα δεδομένα που ισχύουν από τώρα και στο εξής για τους συνταξιοδοτούμενους Δικαστικούς Υπαλλήλους.
 

Β) Ασφάλιση στο Μ.Τ.Π.Υ. και επιστροφή εισφορών στους Δικαστικούς Υπαλλήλους, σύμφωνα με την 710/2017 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ:
Υπήρξε πλήρης δικαίωση της ΟΔΥΕ στην σχετική προσφυγή και το Μ.Τ.Π.Υ. αναγκάστηκε σε άτακτη υποχώρηση, μετά την απόφαση 710/2017 της Ολομέλειας του ΣτΕ. με την οποία ακυρώθηκε η απόφαση 24η/29-6-2015 του Δ.Σ. του Μ.Τ.Π.Υ. Έτσι, με την 5η/5-2-2018 ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ του το Δ.Σ. του Μ.Τ.Π.Υ., αποφάσισε την επιστροφή όσων κρατήσεων διενεργήθηκαν δυνάμει της ακυρωθείσας απόφασης και για τους αιτούντες την επιστροφή συντρέχουν οι νόμιμες προθεσμίες που αφορούν τον χρόνο υποβολής της αίτησης επιστροφής και της μη παραγραφής(αναλυτικά το κείμενο της απόφασης 5η/5-2-2018 του Μ.Τ.Π.Υ. είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της ΟΔΥΕ).
 

Συνάδελφοι, κατά την συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ο.Δ.Υ.Ε. της 17/4/2018, τέθηκαν από συναδέλφους και άλλες προτάσεις, ως θέματα του συνεδρίου (όπως η δημιουργία Καθηκοντολόγιου, συνάφεια Πτυχίων για διεκδίκηση θέσεων ευθύνης, άμεση εκκίνηση διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων Τμημάτων, πριν ολοκληρωθεί ο β΄βαθμός κρίσης για Προϊσταμένους Διευθύνσεων, αναφορά στην λειτουργία του Δ.Σ. της ΟΔΥΕ και στην υλοποίηση των όποιων αποφάσεων λαμβάνονται σ΄αυτό). Επειδή το Δ.Σ. δεν μπόρεσε να λάβει αποφάσεις επ΄αυτών, είναι στην ευχέρεια των συναδέλφων που τα έθεσαν στο Δ.Σ., να τα θέσει στην ίδια την διαδικασία του κορυφαίου οργάνου που είναι το Συνέδριο. Όπως αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε συνέδρου είναι να προτείνει-προσθέσει θέματα στην ημερήσια διάταξη του συνεδρίου και να λάβει το ίδιο το όργανο αποφάσεις εάν τα περιλάβει ή όχι.
 

Ως δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο ζητούμε τη στήριξη - εξουσιοδότηση του ανώτατου οργάνου του Κλάδου, που είναι το Συνέδριο, για το προσεχές χρονικό διάστημα και μέχρι τη σύγκληση του Τακτικού Συνεδρίου, να υλοποιήσομε, με όποιες μορφές διεκδίκησης και αγώνα κριθεί απαραίτητο, τις αποφάσεις που θα λάβομε κατά τις διήμερες εργασίες. Όμως, η ενεργός συμμετοχή όλων των συναδέλφων, μέσα από του Πρωτοβάθμιους Συλλόγους τους, δυναμώνει τη φωνή μας, για να μπορέσομε στην πολύ δύσκολη συγκυρία που ζούμε ως εργαζόμενοι, να διεκδικήσομε τα δίκαια αιτήματα μας. Οι όποιες αποφάσεις του συνεδρίου θα είναι η αφετηρία, για τον αγώνα μας το προσεχές χρονικό διάστημα, μέχρι το Τακτικό Συνέδριο. Υποσχόμαστε ότι θα καταβάλλομε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να υλοποιήσομε τις όποιες αποφάσεις λάβομε, ξεπερνώντας τις όποιες αδυναμίες του παρελθόντος και με σεβασμό στις αρχές της συλλογικότητας και της αντιπροσωπευτικότητας.
 

Για το Δ.Σ. της Ο.Δ.Υ.Ε.

 

Ο Πρόεδρος                    Η Γεν. Γραμματέας

 

Γιώργος Διαμάντης             Μαριάνθη Μισαηλίδου

 

Δείτε το αρχείο σε μορφή .pdf